Eddigi munkánk rövid összegzése


Eddigi munkánk eredményei alapján kiderül, hogy az általunk megkérdezett, felső tagozatos pedagógusok többsége nincs tisztában az elemi tanulási technikákkal, a diákok lehetséges tanulási stílusával. Úgy gondoljuk, hogy ezek átfogó ismerete nélkül a tanítási-tanulási folyamat eredményessége megkérdőjelezhető, hiszen nem csak a diákok aktuális tudása, teljesítménye fontos, hanem az is, hogy mennyire tudják előhívni később a tanultakat, illetve tudják-e alkalmazni azokat. Éppen ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy a pedagógusoknak lehetősége legyen részt venni olyan színvonalas képzéseken, előadásokon, ahol elmélyíthetik ismereteiket a tanulási technikákkal és stílusokkal kapcsolatban.

A tanulókra vonatkozóan azt figyeltük meg, hogy a pedagógusoknak nehéz átadni számukra olyan technikákat, melyek megkönnyíthetik tanulási folyamatukat. Ezt bizonyítja például, hogy a gyerekek túlnyomó többsége először az írásbeli házi feladatot oldja meg, csak utána foglalkozik a tanulással, pedig a pedagógusok az ellenkezőjét javasolják nekik. Véleményünk szerint csak akkor lehet a gyerekeknek tanulási technikákat, stratégiákat tanítani, ha a tanítási folyamat során állandóan kitérnek azokra a tanulási technikákra, stratégiákra, melyek segíthetik a gyerekek eredményes tanulását.

Összességében elmondható, hogy munkánk során szerzett tapasztalataink komoly tanúsággal bírnak számunkra. Egyrészt további kutatásra, vizsgálódásra látunk okot a témában, másrészt pedig későbbi gyógypedagógusi munkánk során is tudjuk alkalmazni a tanulási technikákról, stratégiákról és stílusokról szerzett tapasztalatainkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése