Eddigi
munkánk eredményei alapján kiderül, hogy az általunk megkérdezett, felső tagozatos pedagógusok többsége nincs tisztában
az elemi tanulási technikákkal, a diákok lehetséges tanulási stílusával. Úgy
gondoljuk, hogy ezek átfogó ismerete nélkül a tanítási-tanulási folyamat
eredményessége megkérdőjelezhető, hiszen nem csak a diákok aktuális tudása,
teljesítménye fontos, hanem az is, hogy mennyire tudják előhívni később a
tanultakat, illetve tudják-e alkalmazni azokat. Éppen ezért nagyon fontosnak
tartjuk, hogy a pedagógusoknak lehetősége legyen részt venni olyan színvonalas
képzéseken, előadásokon, ahol elmélyíthetik ismereteiket a tanulási technikákkal és stílusokkal kapcsolatban.
A
tanulókra vonatkozóan azt figyeltük meg, hogy a pedagógusoknak nehéz átadni
számukra olyan technikákat, melyek megkönnyíthetik tanulási folyamatukat. Ezt
bizonyítja például, hogy a gyerekek túlnyomó többsége először az írásbeli házi
feladatot oldja meg, csak utána foglalkozik a tanulással, pedig a pedagógusok
az ellenkezőjét javasolják nekik. Véleményünk szerint csak akkor lehet a
gyerekeknek tanulási technikákat, stratégiákat tanítani, ha a tanítási folyamat
során állandóan kitérnek azokra a tanulási technikákra, stratégiákra, melyek
segíthetik a gyerekek eredményes tanulását.
Összességében
elmondható, hogy munkánk során szerzett tapasztalataink komoly tanúsággal
bírnak számunkra. Egyrészt további kutatásra, vizsgálódásra látunk okot a
témában, másrészt pedig későbbi gyógypedagógusi munkánk során is tudjuk
alkalmazni a tanulási technikákról, stratégiákról és stílusokról szerzett
tapasztalatainkat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése